Long time no see! - Reisverslag uit Woolgoolga, Australië van Kim & Willem - WaarBenJij.nu Long time no see! - Reisverslag uit Woolgoolga, Australië van Kim & Willem - WaarBenJij.nu

Long time no see!

Blijf op de hoogte en volg Kim & Willem

27 December 2012 | Australië, Woolgoolga

Hallo allemaal,

Het is weer even geleden dat we hier iets geplaatst hebben, dus het wordt weer hoog tijd. Sorry voor het lange wachten. We hebben de afgelopen weken vooral gewerkt, dus niet zo'n spannende dingen meegemaakt en weinig tijd gehad om een verhaaltje te typen. Bij deze een kleine blik over de afgelopen weken!

2 dec
Met goede moed weer aan het werk gegaan. Als oplossing gekozen om met zijn tweetjes aan de slag te gaan. Dit ging stukken beter, althans voor Kim. Voor Willem was het allemaal een tikkie zwaarder, omdat Kim niet bij de hoge takken kon. Gelukkig vormde dit geen problemen en was het best gezellig saampjes. Verder was het een rustig dagje. s'Avonds weer lekker gekookt in 'onze schuur' en op tijd ons bed opgezocht.

3 dec
Deze dag weer met zijn vieren gewerkt. Het zou zo’n 34 gaden worden en iedereen was kapot. In totaal 2 kratten geplukt en om 11 uur lagen we lekker aan het zwembad. Uitrusten!
S’avonds hebben we met familie Catanzaro aan tafel zitten kletsen. We waren met Frank en zijn vrouw Serena, neef Frank (jonge Frank), zoon Ross en kleinzoon Kris(topher). Ross was jarig geweest, dus Serena had een overheerlijke taart gebakken. We hebben echt zitten smullen!! Ook hebben we flink gelachen om de heldenverhalen van oude Frank en even later van de zatheid van jonge Frank.

4 dec
Vanmorgen mochten we op de cherrypicker mango’s plukken. Dit is een soort hoogwerker waarmee je zo’n 6 meter de lucht in kunt om de bomen van top tot teen leeg te plukken. Willem had het al eerder geprobeerd, maar Kim was toch wel een beetje zenuwachtig. Vooral ook omdat oude Frank de avond ervoor meerdere malen zei: “I cannot believe that you are going to ride my cherrypicker tomorrow! Are you sure you can do it?” Het viel reuze mee qua moeilijkheid. Het was eigenlijk gewoon super gaaf om te doen! In de hoogste stand konden we genieten van een geweldig uitzicht over de mangovelden en de bergen op de achtergrond. We hoefden maar 4 kratten te vullen dus waren wederom vroeg klaar.
Jonge Frank en Kris kwamen met het idee om te gaan vissen. PRIMA! Spulletjes gepakt en naar het water gereden. Staan we daar, zijn ze de steeksleutel om de boot los te koppelen vergeten….. SO STUPID, zoals Frank maar bleef herhalen. Toch nog wat visjes gevangen op de kant.
S’Avonds gingen we bbq-en met z’n allen. De hele familie was er natuurlijk weer bij. Oude Frank heeft vlees (o.a. Sicilliaanse worstjes) en vis gebakken en Serena had een salade en aubergines gemaakt. Goed gegeten en weer veel gezelligheid deze avond.

5 dec
Weer gewerkt met Erik en Remc bij de broer van Frank. Deze bomen waren een stuk kleiner wat veel makkelijke en dus minder zwaar was. Door veel oponthoud toch tot 10 kratten gekomen. Sávonds samen gegeten en klaargemaakt voor de filmavond bij Ross. Daar hadden we allemaal erg veel zin in: een bank en een tv! We hebben genoten en kregen meerdere biertjes toegestopt. De eerste film was Wolf Creek welke over een groepje backpackers gaat die worden vermoord door een Australische seriemoordenaar. Voor slechts eentje loopt het goed af. De film is gebaseerd op waargebeurde verhalen, dus dit was best freaky. Jaarlijks verdwijnen er 30.000 personen in Australie. 90% hiervan wordt binnen een maand teruggevonden en sommigen nooit meer. Ceepy… Hierna de film Battleship gekeken en na de nodige biertjes om 1.45uur richting ‘huis’gegaan. By the way geen sinterklaas gevierd, maar wel uitgelegd wat het in Nederland voorstelt. Een bizar verhaal, vond iedereen.

6 dec
Na weer eens een keer uitgeslapen te hebben, een dagje niks doen. Na de middag hebben we de boten klaar gemaakt om nu goed te gaan vissen. Ook namen we ‘crabpots’mee. Beetje deathliest catch in het klein, aldus Willem. We hadden weinig gevangen en besloten de crabpots te laten staan voor de volgende dag.

7 dec
Willem vroeg uit bed, want die ging vissen met de mannen. Hoe vroeger hoe beter, want de krabbenvallen kunnen door anderen worden leeggeroofd. Om 7uur in de ochtend was het aas uit de vallen opgegeten, maar geen krabben. Raar… De dieven waren wel zo lief om er 5 in te laten zitten. Na het vissen zag Willem dat Kim al druk in de weer was met opruimen en wassen. Topvrouw die Kim!
Verder een rustige middag gehad. Aan het eind van de middag voorbereidingen gedaan voor het afscheidsdiner. Als voorafje onze eigen gevangen krabben gegeten. Zelfs Kim heeft ervan gesmuld. Vervolgens werden er pizza’s gemaakt en in de stenen buitenoven gebakken, terwijl de gevangen vis op de bbq lag te sudderen. Met een volgegeten en gedronken buikje zijn we gaan slapen.

8 dec
De dag van het vertrek is aangebroken, maar eerst was het Kim haar beurt om te genieten. Om 7uur s’morgens met Frank en Willem naar de ‘buurvrouw’ om haar paarden te bewonderen. Eenmaal aangekomen nam Helen Kim mee op een buitenrit. Kim mocht de lieve Bloke berijden. Het was een heerlijk begin van de dag. Terug op de boerderij was alles al opgeruimd en hebben we afscheid genomen van Erik en Remco en even later van familie Catanzaro. We zijn naar Airlie Beach gereden om daar de populaire Whitsunday eilanden te bezoeken. We vonden al snel een leuke camping waar we de komende dagen zouden blijven.

9 dec
Om 9.15uur werden we opgehaald om met een raftboot tussen de Whitsunday eilanden te varen. Het voordeel van een raftboot is dat deze met een vaart over de zee dendert. We hebben op twee plaatsen gesnorkeld en hele mooie en grote vissen gezien. Tijdens het voeren zwommen we ertussen, erg gaaf! Ook hebben we een schilpad gespot. We zijn hem achterna gezwommen en hebben hem aangeraakt.
Daarna op Whitsunday Island gestopt om het mooie Whitehaven Beach te zien en daar te lunchen. Via een korte bushwalk kwamen we bij een uitkijkpunt, waar je het mooie witte ‘swirling’ strand kon zien. Op de terugweg hadden we nog een ruig ritje op de zijkant van de boot.
S’avonds lekkere wraps à la Gijs van Doremalen gegeten op de camping. We zaten bomvol! Ook ontmoetten we hier twee Nederlandse stelletjes waar we even later wat mee gedronken hebben in de Down Under bar.

10 dec
Time for some chilling!!! Met de ferry gingen we naar Daydream Island waar we een nachtje in luxe resort hadden geboekt. We hadden een grote hotelkamer met kingsize bed en bad: één van de dingen die we het meest missen tijdens ons verblijf in Australie. Het was genieten! We hebben lekker gewandeld, gezwommen, geluierd en de volgende ochtend een masterlijk ontbijt naar binnengewerkt. We zaten tot 14.00uur vol van alle lekkernijen!
S’middags zijn we terug naar de camping gegaan en onze spullen ingepakt om de volgende dag te vertreken.

11 dec
Weer op weg naar de volgende bestemming. Het plan is om met wat tussenstops richting Woolgoolga te gaan. Hier hadden Erik en Remco werk en willen we voor Nieuwjaar nog een beetje cashen. We hebben de hele dag gereden en s’avonds bij onze ‘eerste’ restarea van de heenweg geslapen.

12 dec
Vandaag om 5.30uur aangereden, zodat we s’middags de Australia Zoo konden bezoeken. Dit bleek erg optimistisch, want het was druk op de weg. Besloten om een tussenstop in te lassen: Hervey Bay. Toen we eenmaal lekker aan het strand lagen, begon het flink te waaien en voelden we regendruppels. We zijn naar de bieb gevlucht en daarna verder gereden. We kwamen op de ergste restarea tot nu toe. De wc’s waren ranzig en er was geen douche en zelfs geen stromend water! We waren echter al zo dichtbij de dierentuin dat het niet praktisch was om nog ergens anders heen te rijden. Een nachtje afzien dan maar ;)

13 dec
Australia Zoo it is! Vol verwachting naar de bekendste dierentuin van het land, welke beheerd wordt door de familie van niemand minder dan Steve Irwin. We hebben een hoop dieren gezien, maar al met al viel het bestwel tegen. De meeste dieren waren ‘tam’ en hadden een hoog knuffelgehalte. Zo konden we koala’s en kangoeroes aaien, wat natuurlijk erg schattig was! Ook een aantal shows gezien met vogels, krokodillen en tijgers. Het was een leuk dagje uit!
S’avonds over de drukke snelweg door Brisbane richting Byron Bay gereden. We kwamen bij de eerste restarea met een geopende ‘driver reviver’. Hier krijg je gratis koffie en thee. Profiteren dus! Dat het goede koffie was merkten we al snel toen we aan de praat raakten met een Duits koppel en de tijd voorbij vloog. Laten dan normaal belandden we in ons koude bed. Het was zo koud dat Kim in haar jumpsuit dicht tegen Willem aan moest kruipen om het warm te krijgen.

14 dec
We zijn op ons gemakje naar Byron Bay gereden. We hebben eerst de vuurtoren bezocht en een mooie wandeling naar het meest Oostelijke punt van Australie gemaakt. Daarna zijn we Arnold, een jongen van Willem zijn stage, op gaan zoeken. We hebben gechillt op het strand en de jongens hebben nog een poging tot surfen gedaan.

15 dec
Vandaag naar Yamba gereden. Dit werd ons aangeraden door een stel backpackers. De tours van de hosteleigenaar in Yamba bleken erg leuk te zijn. Helaas waren er geen tours op zondag, dus hebben we op het strand gelegen. We hebben ontzettend gelachen toen er plotseling sirenes klonken en de kerstman in een brandweerauto het strand op kwam rijden. Hoezo uit z’n verband gerukt?!
S’avonds de tocht voortgezet naar Woolgoolga, waar we de volgende dag blauwe bessen gingen plukken met Erik en Remco.

16 dec
Eerste dagje werken viel niet tegen. Het werk is behoorlijk eentonig, maar gelukkig wel uit te houden. We worden per uur betaald dus de druk ligt niet hoog. Oftewel, die is er helemaal niet! De blauwe bessen smaken tevens erg goed en zijn goed voor de stoelgang (ook belangrijk...).
S’avonds bij een meertje geslapen. Rond zonsondergang zie je hier duizenden vleermuizen vliegen. Indrukwekkend!

17 dec
Ook weer gewerkt vandaag. We werken met een groep Indiers die in Australie zijn komen wonen. De vrouwen zijn van top tot teen ingepakt tegen de zon. Het ziet er erg raar uit. Vooral omdat wij zo zomers gekleed zijn. Ook wordt er de hele dag verschikkelijke Indische muziek gedraaid (nieuwsgierig: kijk even op youtube bij Miss Pooja om een idee te krijgen). Bijna niemand praat of verstaat Engels, behalve de eigenaar Cashmere.

18 dec
Vanmorgen niet zo'n goede start gemaakt: we got FINED! Om 7 uur s'morgens stond er een 'powerranger' bij het meertje welke ons en alle andere backpackers een bekeuring heeft gegven voor illegaal kamperen. Pech voor ons dat wij hier nog maar een paar dagen sliepen, terwijl anderen er al weken stonden. 110 dollar, kaching! Erik en Remco hadden geluk: zij waren 5 minuten eerder vertrokken bij het meer.
Uiteindelijk nog gewerkt die dag en s'avonds maar op de camping ingecheckt met z'n vieren. Daarna een zeer amusante Duitser ontmoet die op de fiets door Australie reist. De mannen hadden een lekker biertje en Kim een wijntje!

19 / 20 dec
Weinig nieuws: vandaag weer gewerkt en s'avonds met de Duitser gekletst. We hebben heerlijke wraps à la Gijs van Doremalen gemaakt. De buikjes weer goed gevuld!

21 dec
Wederom gewerkt. Voor Erik en Remco de laatste dag. Het zou maar een halve dag worden, dus dat vonden we wel relaxed. s'Middags naar Coffs Harbour geweest om o.a. nette zwarte schoenen te halen voor Willem. Blijkbaar mag je met nieuwjaar anders nergens naar binnen in Sydney...
s'Avonds weer op de camping geslapen en het tentje opgezet. Arnold zou s'nachts arriveren met de bus vanuit Byron Bay en stiekem een nachtje bij ons op de camping slapen. Onze tent was echter niet waterdicht en het ging het nèt deze avond ontzettend hard regenen. Gelukkig was Arnold uber chill zoals altijd en zei dat het allemaal wel goed kwam. Om half 1 hebben we hem opgehaald en toen is het de rest van de nacht drooggebleven.

Uitgecheckt op de camping en afscheid genomen van Erik en Remco. Erik zien we met nieuwjaar en Remco gaat helaas terug naar Nederland. We waren vandaag vrij, maar het was niet zo zonnig. Toch hebben we met z'n drieen een mooie boswandeling kunnen maken. We hebben onze 1e slang gespot, yeah! Helaas geen foto's kunnen maken, want we waren iets te luid dus schoot hij de bossen in. Op de terugweg hadden we allemaal bloedzuigers op onze voeten. Bah! Verder nog wat kangoeroes gespot op de golfbaan en een beetje gechillt.
We hadden inmiddels besloten om bij Cashmere op het land te slapen. Het tentje hebben we opgezet in de schuur en wij sliepen wederom in de auto.

22 dec
Weer een werkdagje! Eerste dagje voor Arnold, maar het leek hem wel te bevallen. Allemaal hadden we een Ipod met muziek, dus dat was weer eens wat anders dan die Indische muziek. Verder wat spelletjes gespeeld om de tijd te doden. s'Avonds een pak 'goon' gehaald: cheap ass wijn! Deze hebben we in de schuur gedronken onder het genot van een muziekje.

23 / 24 dec
Deze dagen werd er niet gewerkt bij Cashmere, maar we konden bij de buurman terecht. Hier hebben we een erg vermakelijke dag gehad. We werkten samen met Ronny, welke ons mooie verhalen en wijsheden vertelde. Ook hebben we één van de meest gevaarlijke spinnen van Australie gespot: de Redback. Ronny vertelde ons dat hij nog nooit een redback tussen de blueberry velden gezien had, dus dit was wel speciaal.

25 dec
Ook weer gewerkt bij buurman Steve. De tijd ging weer snel met de leuke gesprekken met Ronny. Verder hebben we niet veel boeiends gedaan deze dag, en dat nog wel met kerst! We hopen zelfs dat we morgen kunnen werken, want het kerstgevoel is er niet echt bij ons.

26 dec
Het weer sloeg om, dus er was geen werk. De besjes mogen namelijk niet geplukt worden als ze nat zijn. We zijn naar Coffs Harbour gereden en hebben hier allereerst een nieuwjaarsjurkje voor Kim gescoord. Dat is weer eens wat anders dan de werkkleren en jumpsuits van de afgelopen weken! Daarna ook nog voor Arnold en Willem geslaagd. s'Avonds zijn we naar The Hobbit geweest. Mooie film en een gezellig dagje! Hebben we toch nog 'iets' gedaan met de kerst ;) We hebben s'avonds nog even met thuis gebeld en geskyped. Het was fijn om iedereen even te horen. Volgend jaar weer een echte kerst!

27 dec
Vandaag voor de laatste keer gewerkt voor ons vertrek naar Sydney. De tijd ging mega langzaam, maar achteraf viel het wel mee. We hebben lekkere pizza's gehaald en s'avonds een wijntje in onze schuur gedronken. Morgen gaan we vertrekken richting Sydney. We maken nog wat tussenstops en zullen er op 30 december zijn. We mogen bij lieve Nadine logeren, welke een kamer heeft gehuurd in een appartementje in het centrum van Sydney. Ook Arnold en Erik gaan met ons mee. We hebben er erg veel zin in en zijn erg benieuwd naar Sydney!!

We hebben voortaan een eigen laptopje dus zullen snel weer iets van ons laten horen! Alvast heel veel plezier gewenst met O&N!

Kusjes ons!

• 27 December 2012 - 13:47

Tom:

Jaloers! Klinkt als een mooie reis. Hard werken maar ook hard chillen. Leuk verhaaltje weer!

• 28 December 2012 - 18:14

Ingridvandoremalen :

Hey Kimmie Willem, wat een verhalen, jullie zijn echt harde werkers petje af hoor. Nou geniet maar lekker en heeel veeeel plezier WIj missen jullie .... Kim en WIllem tot gauw !!! xxxxxxxxxxxxxxxxx

• 28 December 2012 - 19:42

Helen Robin En Luuk:

Hey backpackers! Allow (zoals Luuk het zou zeggen)

Fijn dat we weer op de hoogte zijn van jullie trip. Nog veel plezier!
    En een geniet van jullie Oud & Nieuw-avontuur. Tot horens maar weer.

Dikke kus van ons

• 31 December 2012 - 09:52

Tante Lia En Oom Jac:

Hoi Kim en Willem,
    Leuk om jullie verhalen te lezen en zo een beetje op de hoogte te blijven van jullie avonturen. We hopen dat de verdere reis ook heel goed zal verlopen.
    We wensen jullie een fijne jaarwisseling en veel plezier op jullie verdere reis.

• 03 Januari 2013 - 21:23

Loekie:

Weer een update van jullie en het gaat goed zo te lezen. Fijn!

NYE ook leuk geweest? Hier wel. Zéééker.

Geniet nog van de reis.

xx Loekie

• 05 Januari 2013 - 16:33

Oom Piet En Tante Nicoline:

Hoi Willem en Kim

Voor jullie de beste wensen voor 2013.
    Hartstikke leuk om jullie via deze site te kunnen volgen.
    Bedankt voor de kaart die jullie ons stuurde.
    Willem van harte gefeliciteerd met je verjaardag we pakken er hier 'n pilske op PROOST.